Klantenservice, Bestellingen en Retouren

Bestelprocedure

 

HOE TE BESTELLEN

- In de categorieën hierboven vindt u de producten. Vervolgens kiest u de producten die u in uw winkelwagen wilt plaatsen;
- Is uw winkelwagentje naar wens gevuld, kies dan "Afrekenen". U kunt direct afrekenen of een account aanmaken om te profiteren van speciale klantenacties en kortingen;
- Geef nu uw naam en adresgegevens op. Kies een betaalmethode en klik nadat u accoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden op "Verder";
- Controleer uw bestelling en adresgegevens. Klik op "Bestellen" (om te betalen via iDEAL, Bank, of contant) en uw bestelling is geplaatst. U gaat hiermee een betaalingsverplichting aan voor deze bestelling.

 


 

Verzenden

VERZENDKOSTEN
U kan bij de bestilling kiezen of u de bestelling af komt halen (wij maken dan een afspraak met u), of dat de bestelling verzonden moet worden.
Voor de verzending zijn verzendkosten verschuldigd, deze verzendkosten zijn afhankelijk van het aankoopbedrag van uw artikelen en van het gewicht.
Vootrdat u afrekent krijgt u een duidelijke opgave van deze verzendkosten.
 
Verzendkosten zijn inclusief BTW
 
 
LEVERTIJDEN
Brokanders probeert uw bestelling binnen 7 werkdagen bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van de afmetingen van de bestelling en de gewenste verzendmethode.
 
Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 7-14 werkdagen geleverd.
 
BESTELLING ZELF AFHALEN
Het is mogelijk uw bestelling zelf af te halen in Utrecht. Zodra uw bestelling voor u klaarstaat nemen wij telefonisch, of via de mail contact met u op voor een afspraak.
 

 

Betaalmethoden

Brokanders kent 3 mogelijkheden voor het afrekenen van uw bestelling:
 
VOORUITBETALEN
U kunt het totaalbedrag overmaken naar IBAN NL98INGB0006842673, t.n.v.: Brokanders te Utrecht
Let op: vergeet niet uw ordernummer te vermelden bij de betaling!
 
iDEAL
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL.
 
CONTANT
U kunt er ook voor kiezen uw bestelling contant af te rekenen. Dit kan uitsluitend als u de bestelling (op afspraak) bij Brokanders te Utrecht af komt halen.
 

 

Annuleren & Retourneren

WAT TE DOEN BIJ ANNULEREN OF RETOURNEREN

ANNULEREN
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos.
Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Brokanders reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).
 
RETOURNEREN / AFKOELPERIODE
Consumenten hebben een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Uitzondering hierbij zijn o.a. gepersonaliseerde producten/maatwerk en gebruikte (antieke of brocante) artikelen. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
 
Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Brokanders zal de gehele aankoopsom aan u terugstorten. De goedkoopste aangeboden verzendmogelijkheid (Kiala) wordt gerestitueerd. Heeft u bij bestelling voor een duurdere verzendmethode gekozen, dan wordt de meerprijs hiervan niet gerestitueerd.  De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Neem voordat u de zending wilt retourneren eerst contact met ons op
 
Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.

Wij adviseren om bij retournering te kiezen voor de pakketpost met aanvullende verzekering en Track & Trace van PostNL.

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Brokanders kenbaar te worden gemaakt. Gebruikt u hiervoor ons retourformulier of stuur ons een e-mail. Vermeld u hierbij a.u.b. in ieder geval uw volledige naam en bestelnummer en de artikelen die u wenst te annuleren, ruilen of retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij  het op prijs stellen wanneer u ons de reden hiervan laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Brokanders heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van de retourzending aan u terugbetaald.
 
Retouradres:

Brokanders
Oudegracht 370
3511PP  Utrecht

 

 

Klachtenafhandeling

 

KLACHTPROCEDURE

Hebt u een klacht over één van onze producten dan kunt u een email sturen naar info@brokanders.nl. Vermeld u daarin uw persoonsgegevens, datum bestelling en uw bestelnummer en de aard van uw klacht. U kunt binnen 2 werkdagen een reactie van ons verwachten. Uiteraard zullen wij ons best doen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.